سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی ها و وضعیت قرارگیری دندان ها در طراحی لبخند

See the source image

 

 

ویژگی ها و وضعیت قرارگیری دندان ها در طراحی لبخند

نحوه قرارگیری و مشخصات دندان ها باید از زوایای مختلف بررسی شود.  

تقارن عمودی: خط عمودی که از وسط پیشانی ، نوک بینی و نوک چانه عبور می کند باید از بین اولین برش های دندان های بالا و پایین عبور کند. تقارن دندانهای دو طرف این خط برای لبخند زیبا بسیار مهم است. 

موازی کاری افقی: خطی که از وسط مردمک چشم عبور می کند و خط مستقیمی که از انتهای دندان های ثنایای عبور می کند باید با یکدیگر موازی باشند. اگر این اتفاق نیفتد ، انحنا در دهان ایجاد می شود. 

خط لبخند: برای اینکه لبخندی شاد ، جذاب و جوان داشته باشید ، خطی که به لبه های برش دندان های جلویی بالا و خط لب پایین در هنگام لبخند می پیوندد باید یکدیگر را دنبال کنند. 

نسبت دندانها: برای دستیابی به لبخندی زیبا ، باید ظاهر دندان ها از جلو به عقب تا حدی کاهش یابد. نسبت ریاضی آن باید 0.618 باشد. این نسبت طلایی در نظر گرفته می شود. هماهنگی در طبیعت و موجودات زنده با توجه به این نسبت طلایی متعادل است. بنابراین ، دندان ها باید با این شرایط سازگار شوند. 

رنگ: برای اینکه دندان ها ظاهری طبیعی داشته باشند ، نباید هر ناحیه یک رنگ باشد. دندانها هر چقدر هم سفید باشند ، قسمتهای نزدیک به لثه زردتر شده و انتهای آنها مایل به خاکستری است. قسمتهای میانی دندان رنگ اشباع دندان را نشان می دهد. به منظور ایجاد ظاهری طبیعی ، باید مناطق شفافی را با ایجاد برخی از بازی های رنگی در هنگام طراحی لبخند ایجاد کنید. 

هنگام طراحی لبخند ، وضعیت و موقعیت دندان ها و لثه ها ، فرم دندان ها ، نسبت به یکدیگر و رنگ آنها باید ارزیابی شود. در طی این ارزیابی ها ، نسبت چهره افراد ، سن ، جنس ، رنگ پوست و از همه مهمتر ، انتظارات بیمار از این روش باید ارزیابی شود. ایجاد یک لبخند زیبا و جوان از طریق هماهنگی لب ها و دندان ها ، هماهنگی لثه ها و تناسب صورت حاصل می شود. ازدحام دندان ، فاصله بین دندانها و رنگ آمیزی تأثیر منفی بر شکل لبخند می گذارد ، با ترمیم های روکش لمینت ، سفید کردن دندان ، ترمیم های سرامیکی کامل و درمان ارتودنسی این مشکلات برطرف می شود. 

 

 

طراحی لبخند چه مدت استفاده می شود؟ 

 

اول از همه ، لازم است تصمیم بگیریم که به عنوان یک درمان چه کاری انجام دهیم. تنها با 1 ساعت درمان سفید کننده ، فرد می تواند لبخند بسیار زیبایی داشته باشد. اگر مشکلی در لثه های فرد وجود داشته باشد ، به عنوان مثال ، اگر لثه ها دندان ها را بیش از حد بپوشانند ، ممکن است تنها با درمان لثه ها و درمان سفید کننده متعاقب آن ، با لبخندی زیبا روبرو شویم. گاهی اوقات لثه ها فرم خوبی دارند اما ممکن است لثه ملتهب باشد. این بار می توانیم با تمیز کردن تارتار یا درمان کورتاژ لبخند سالم و زیبایی داشته باشیم. 

 

اگر از نظر بهداشتی و زیبایی از نظر ظاهری و لثه ای مشکل داشته باشیم ، ترتیب و مدت زمان ما به شرح زیر تعیین می شود.

 

اول از همه ، درمان های لثه شروع می شود. تمیز کردن تارتار ، کورتاژ لثه و در صورت لزوم جراحی لثه ، یعنی برش قسمتهای اضافی و بیمار لثه انجام می شود. این روش های درمانی در همان روز به اتمام رسیده و چند روز صبر می شود تا لثه بهبود یابد.

 

در همین حال ، ماکت با اندازه گیری هایی که از بیمار گرفته شده ، برای بیمار تهیه می شود. گاهی اوقات ، خطوط گرد لبخند فرد را به منصه ظهور می رسانند ، در حالی که خطوط بیضی یا مربعی شکل می توانند لبخند زیباتر را در برخی افراد به وجود آورند.

 

پس از تصمیم گیری در مورد شکل مورد نظر ، تصمیم گرفته می شود که چه نوع پروتزی استفاده شود. اگر دندانهای جلویی سالم باشد و مشکل ما فقط تغییر شکل باشد ، اغلب پرسلن های لامینا توصیه می شود. ما می توانیم ظاهری با زیبایی بیشتری داشته باشیم زیرا برشهای کمتری نسبت به دندانها در پرسلن لامینا ساخته می شود و از پرسلن ها استفاده می شود.

 

اگر بیمار ما دندان خود را از دست داده است ، با استفاده از درمان ایمپلنت روی این ناحیه ،می توانیم لبخند سالم و مطلوبی داشته باشیم که با سایر دندانها سازگار باشد.

 

آیا طراحی لبخند روند پر هزینه ای دارد؟

 

طراحی لبخند یک عمل جراحی زیبایی است که از افزایش اعتماد به نفس و همچنین سلامت دهان و دندان پشتیبانی می کند. به همین دلیل ، هزینه طراحی لبخند با توجه به نوع درمانی که انجام می شود ، متفاوت است.

یک لبخند زیبا و دلخواه تنها با یک فرآیند سفید کننده ساده به دست می آید ، همچنین می توان با پوشش های سرامیکی طراحی لبخند را روی کل دهان ایجاد کرد.

گاهی ممکن است بیمار هیچ دندانی نداشته باشد. در این حالت ، ما هنوز می توانیم لبخند دلخواه را با کاشت هایی که قرار داده می شود و پوشش های سرامیکی روی آن ایجاد کنیم .