سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حقایق ناشناخته درباره دندان های عقل

 

https://th.bing.com/th/id/OIP.bftq56kv-jSKgraqU7huEAHaFW?pid=ImgDet&rs=1

حقایق ناشناخته درباره دندان های عقل

از آنجا که در نتیجه تغییر در عادات غذایی ، ساختار فک به تدریج کوچک می شود ، یافتن جایی برای خود در دهان دشوار است وقتی دندان های عقل خارج می شوند. به همین دلیل ، دندان عقل مشکلات جدی در سلامت دهان و دندان افراد ایجاد می کند. 

 

دندان های عقل که از 7 سالگی شروع می شوند و شکل گیری آنها تا 30 سالگی کامل می شود ، می تواند بر زندگی اجتماعی افراد تأثیر منفی بگذارد. تشکیل ریشه دندان های عقل که در سن 9 سالگی جوانه دارند ، در 16 سالگی تا حدی کامل می شود. با شروع این دوره ، زن عقل شروع به جستجوی جایی در دهان می کند و مشکلات زن عقل که راهی مناسب برای یافتن ندارند در این زمان بروز می کند و به طور مداوم به ایجاد مشکلات ادامه می دهد تا زمانی که مداخله نشود دندان های عقل که از نظر شکل و شکل با دندان های دیگر متفاوت هستند ، از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

در بعضی از افراد ، انجام درمان کانال و پر کردن در مشکلات پوسیدگی 20 دندان متشکل از چندین ریشه بسیار دشوار است. به طور کلی ، پر کردن و درمان کانال ریشه در درمان 20 دندان تقریباً غیرممکن است.

دندان های عقلبا توجه به موقعیتی که در ساختار فک دارند متفاوت هستند.

 

دندان های عقل نیمه تعبیه شده

این ماده ماده ای بیست ساله است که برخی از آن ها می توانند در دهان باز شوند و برخی دیگر در دهان مدفون مانده است. دندان های عقل نیمه دفن شده دارای یک جیب لثه به نام capison هستند. جیب لثه ، که تمیز کردن آن بسیار دشوار است ، باعث التهاب در بدن و آبسه های دهان می شود. این امر باعث ایجاد مشکلات جدی در سلامت دهان و فک شما می شود.

 

دندان عقل کاملاً جاسازی شده

آنها دندانهایی عقل هستند که کاملاً در دهان جاسازی شده اند. دندانهای کاملاً جاسازی شده عقل باعث نقص در تصاویر دندانپزشکی می شوند زیرا روی زانوی من در دهان تأثیر می گذارد. دندانهای مرطوب کاملاً جاسازی شده باعث التهابات جدی نمی شوند ، که رابطه آنها با محیط دهان محدود است.

 

کشیدن دندان های عقل

دندان های عقل ، که به دلیل ترس از کشیدن ، بسیاری از افراد سلامت آنها را تهدید می کنند. به عنوان کشیدن دندان ، با سایر کشیدن دندان تفاوتی ندارد. اگر دندان های مشکل دار عقل برداشته نشوند ، نباید خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کلیوی را فراموش کرد.

دندان های عقل نیمه و کاملاً جاسازی شده باید توسط دندانپزشک متخصص برداشته شود. در صورت نیاز به مداخله جراحی ، بیمار باید از قبل داروهای توصیه شده توسط پزشک را مصرف کند.

 

کارهایی که باید بعد از کشیدن دندان های عقل انجام دهید

تامپونی که بعد از عمل در منطقه مداخله قرار داده می شود باید به مدت دو ساعت گاز گرفته شود. در این دوره نباید تامپون یا پنبه عوض شود و بیمار نباید با زبان روی این ناحیه تأثیر بگذارد.

عملکرد تف نباید بعد از عمل انجام شود. در صورت تف زیاد خونریزی موجود بیشتر شده و دوره نقاهت طولانی می شود.

از مصرف داروهایی مانند آسپرین که آبیاری خون را فراهم می کنند باید خودداری شود.

اگر دندان عقل شما با جراحی برداشته شود. استفاده از کمپرس یخ در فواصل ده (10) دقیقه ای از تورم و کبودی ایجاد شده جلوگیری می کند.

در بیست و چهار (24) ساعت اول از غذاهای جامد ، بسیار گرم و سرد خودداری کنید. غذاهای گرم و نرم را تا حد ممکن مصرف کنید.

سعی کنید زبان خود را در منطقه ای که دندان کشیده شده لمس نکنید. اگر ناحیه با زبان بازی شود ، از لخته شدن خون جلوگیری می شود و ممکن است بخیه های شما شکسته شود.