سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان بوی بد دهانی

 

https://th.bing.com/th/id/OIP.Vt4h7cRVLUQzTk9BCi79zwHaE8?pid=ImgDet&rs=1

درمان بوی بد دهانی

 

درمان بوی بد دهان می تواند شامل چندین مرحله باشد: 

سلامت دندان و لثه

پوسیدگی دندان ، التهاب لثه از دلایل مهم بوی بد دهان است. از آنجا که هرگونه عفونت در داخل دهان باعث افزایش رشد باکتری ها می شود ، همیشه باعث بوی بد دهان می شود. به همین دلیل ، قطعاً باید به پیشنهادات دندانپزشک خود گوش دهید.

 

کنترل پروتزها و پل های موجود

پل های قدیمی و پروتزهای دهان می توانند باعث ایجاد بوی بد شوند زیرا با گذشت زمان منجر به تجمع مواد غذایی می شوند. در این موارد ، باید مواردی را که باید تجدید شوند و درمان های لازم برای دندان های از دست رفته را تغییر دهید.

 

ادامس جویدن

بزاق قدرتمندترین راه مبارزه با بوی بد دهان است. این ماده حاوی آنزیم های قدرتمند و آنتی بیوتیک ضد باکتری قدرتمند است که ذرات غذا را از بدن جدا کرده و به معده می فرستد. به همین دلیل ، خشکی دهان که به عنوان عارضه جانبی بسیاری از داروها در برخی بیماری ها مانند قند ظاهر می شود ، همیشه بوی بد می دهد.

 

اگر از خود می پرسید که چرا دهانتان بوی بد صبح می دهد ، جواب این است: در طول شب ، ترشح بزاق کاهش می یابد و ذرات غذا در دهان شما برای مدت طولانی در اینجا می مانند. باکتری ها نیز از آنها لذت می برند و آنها را می پوسند. بنابراین دهان شما می تواند بوی بد صبح دهد. جویدن آدامس بدون قند ، ترشح بزاق را افزایش داده و به تمیز شدن دهان کمک می کند. آب نبات نعناع و آدامس های شیرین اغلب بی فایده هستند و اوضاع را بدتر می کنند. اما آدامس حاوی زایلیتول نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند.