سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیماری های لثه

 

https://th.bing.com/th/id/OIP._joMqtFVp_li6-jVia1dtAHaEK?pid=ImgDet&rs=1

بیماری های لثه

بیماری های لثه در نتیجه التهاب لثه و سایر بافت های پشتیبانی کننده دندان (استخوان فک و فیبرهای اتصال دندان به استخوان فک) رخ می دهد. اگر این بیماری که با التهاب لثه شروع شده و به آن التهاب لثه گفته می شود ، در صورت عدم درمان ، به سایر بافت ها منتقل می شود ، استخوان های فک ذوب شده و به پریودنتیت تبدیل می شود. 

 

تشخیص این بیماری ها دشوار است زیرا معمولاً بدون ایجاد درد پیشرفت می کنند. خونریزی هنگام مسواک زدن مهمترین علامت است. بوی بد دهان ، بوی بد دهان ، تورم یا رکود لثه ها ، رنگ قرمز ، جابجایی و لرزش دندان ها و تشکیل آبسه از دیگر علائم آن است. وقتی بیماری های لثه درمان نشوند ، نه تنها منجر به از دست دادن دندان می شوند ، بلکه می توانند منجر به شکل گیری برخی بیماری های سیستمیک و تشدید بیماری های موجود شوند. شرایط و بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، تصلب شرایین ، دیابت ، سکته ، زایمان زودرس ، تولد نوزاد با وزن کم را می توان از جمله این موارد دانست.

علت اصلی بیماری های لثه میکروب های مضر است که در نتیجه مسواک زدن یا درست انجام ندادن آن روی دندان ها ایجاد می شود.

در درمان بیماری های لثه ، روش های مختلفی با توجه به شرایط مورد انجام می شود. سلامت لثه با تمیز کردن تارتار ، اعمال مختلف و استفاده از لیزر به دست می آید. حتی بافت های از دست رفته با پیوند استخوان و مواد نیز می توانند بازسازی شوند.