سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درد پوسیدگی دندان

 

https://static-secure.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2014/6/16/1402900701858/Dentist-014.jpg

درد پوسیدگی دندان

 دندان درد  اگر دندان شما پوسیده است ، اگر درد غیرقابل تحملی دارید ، روش های زیادی وجود دارد که حداقل کمی درد شما را تسکین دهد. هنگام مصرف غذاها و نوشیدنی های سرد ، ممکن است دندان های شما درد کند. این نیش ها کوتاه مدت و موقتی هستند. تماس های داغ سوزن سوزن شدن را کاهش می دهد. ناتوانی در فشار دادن راحت روی دندان ها ، احساس ناراحتی وجود دارد ، گویی هنگام فشار دادن آن احساس درد می کنید. با خوردن آن ناحیه کمی عصبی می شوید و تمایل به جویدن با طرف دیگر دارید. درد پوسیدگی دندان اغلب خواب شبانه را مختل می کند. 

 

چه چیزی برای درد پوسیدگی دندان مفید است؟

برای تسکین درد می توانید ابتدا مسواک بزنید. باعث می شود غذایی که در پوسیدگی دندان گیر کرده و باعث از بین رفتن درد از آنجا می شود و این می تواند درد را کمی کاهش دهد. همچنین می توانید با استفاده از خلال دندان یا نخ دندان از شر این مشکل خلاص شوید.

1.      غرغره کردن با آب نمک بسیار خوب خواهد بود.

2.      می توانید با آب مخلوط با سرکه غرغره کنید.

3.      8 حبه را خرد کرده و در یک لیوان آب گرم نگه دارید ، منتظر بمانید تا رنگ میخک بیرون بیاید و بعد از سرد شدن غرغره کنید. در روش دیگر ، می توانید با قرار دادن میخک به طور مستقیم بر روی دندان پوسیده خود منتظر بمانید.

4.      سیر برای دردهای پوسیدگی دندان بسیار مفید است. با قرار دادن سیر بر روی دندان پوسیده خود می توانید درد را تسکین دهید.

5.      اگر دندان شما پر کننده یا روکش است ، یک روش م toثر برای سرد نگه داشتن آن ناحیه است ، زیرا این روش ها موثر نخواهند بود زیرا رسیدن به هسته دندان امکان پذیر نیست. می توانید با غرغره کردن با آب سرد یا قرار دادن یک تکه یخ روی دندان ، استراحت کنید.

6.      می توانید از مسکن ها استفاده کنید.

7.      همچنین می توانید زیره سیاه را روی دندان پوسیده قرار دهید.

 

تشخیص پوسیدگی دندان

اگر پوسیدگی دندان در معرض دید قرار گیرد ، راحت تر می توان حدس زد که کدام دندان است. این درد که در طول روز تسکین می یابد و در صورت وارد شدن فشار به دندان درد می کند ، مداوم نیست. اگر در این مرحله هستید ، این مرحله مرحله مهمی است. اکنون زمان عمل است و فقط مدت کوتاهی برای شما باقی مانده است. این احتمال وجود دارد که درد بسیار شدید ایجاد شود. برای شما مفید است که در حالی که هنوز وقت دارید به دندانپزشک اورژانس مراجعه کنید. اگر نمی توانید بلافاصله بروید و درد دارید ، اگر این وضعیت ناشی از سرما باشد ، بسیار خوب است که یک جرعه آب گرم و کمی گرم در دهان خود بخورید تا بتواند به دمای طبیعی بدن برسد و منتظر بمانید. اگر دندان درد شما در شب اتفاق افتاده است و این وضعیت شما را بسیار آزار می دهد ، مسکنی که رقیق کننده خون و غیر منعقد کننده نیست و معمولاً در خانه برای سردرد و دردهای قاعدگی در دسترس است ، قطعاً می تواند طبق توصیه دندانپزشک استفاده شود. در این مرحله ، نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک ها ندارید ، به هر حال ، بسیار مفید نخواهد بود.

 

 دندان درد

 اگر دندان شما نزدیک فک پایین است ، ممکن است این درد را در گوش خود نیز احساس کنید. شما باید با برنامه ریزی بیشتری عمل کنید ، قبل از رسیدن به مرحله ای که در نیمه شب دستان خود را می بندید ، از ابتدا لازم است اقدامات احتیاطی را انجام دهید. اگر اقدامات احتیاطی لازم انجام نشود ، درد بسیار شدید ممکن است ایجاد شود. این مرحله یک مرحله عفونی بسیار جدی تر و حتی تهدید کننده زندگی است. ممکن است صورت شما در اثر عفونت و التهاب متورم شود. حتی ممکن است در باز کردن دهان خود مشکل داشته باشید. این امر همچنین باعث بوی بد دهان می شود. این آخرین مرحله است و در این شرایط هیچ کاری نمی توانید انجام دهید و باید فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.